cOrEtaN HaRiaN

Sunday 13 July 2014

KamPunG SaYA

ASSALAMMUALAIKUM.......

hari ni da 16 ramadhan...syukur sebab masih diberi kesempatan untuk melalui bulan yang penuh keberkatan ni.. alhamdulillah
kali ni saya nak kongsi crita sikit sebab baru2 ni saya ada balik kampung. 1 perubahan yang sangat besar membuat saya menitiskan air mata apabila buat kali pertama saya dengar laungan azan dari masjid kampung saya....alhamdulillah.
selama saya hidup dalam kampung ni ini la kali pertama saya mendengar seruan nama ALLAH swt.
saya dapat lihat perubahan penduduk kampung yang semakin ramai mendekatkan diri dengan islam dan belajar ilmu agama...syukur alhamdulillah..
mama pun suda mula untuk membiasakan diri untuk solat.....alhamdulillah
saya harap saya dapat balik kampung setiap hujung minggu untuk sama2 belajar mengaji..
insyah allah....

tinggal 2  minggu lagi nak raya....
tapi langsung tiada persediaan....
tapi saya berterima kasih dengan pakcik yang sudi tolong potong rumput kat kampung tu yang hampir nak jadi hutan da...hehe.sekurang-kurangnya ada juga lah tempat orang nak lalu.

nak kemas rumah lagi satu hal...saya dah la blik pun jarang n kalau blik pun cuma satu malam...memang xde masa nak kemas 1 rumah.... 1 orang lg...fuhhhhhh. bersedia jak la.
setakat ni kesihatan dalam keadann baik so saya rasa mampu lagi buat sorang2...(tiap tahun pun sorang2)...hehehe

saya ingat tahun ni nak buat kuih raya sendiri...nak beli pun mang xmampu. tapi xtau la pandai buat ke x..hehe.(last2 buat kuh tunjuk je)

apa2 pun harapan saya semoga ramadhan ni memberi semangat baru untuk kita umat islam dalam meningkatkan kekuatan keimanan kita dalam mengharungi cabaran dunia akhir zaman.
dan untuk penduduk kampung saya berharap usaha kita ini akan berterusan bukan hanya pada bulan ramadhan sahaja...

dan untuk semua selamat menunaikan fardhu ramadhan dan selamat menyambut syawal xlama lagi...




No comments:

Post a Comment